Špelinice se navdušeno pripravljamo na udeležbo na Zelenem sejmu, ki bo 23. septembra 2023 od 10. do 18. ure na Bregu v Ljubljani. https://www.zelenisejem.si/

vodene aktivnosti v naravi

 ROKOVANJE Z ŽIVALMI

»Znanje ne izvira ne iz objektov ne iz otroka, ampak iz interakcij med otrokom in temi objekti.«

Jean Piaget

Odnos med otroki in živalmi je eden izmed pomembnih razlogov za vzgojo na področju etike živali že v zgodnjem otroštvu. Veliko raziskovalcev meni, da so živali četrti učitelj v vzgoji in izobraževanju. Otroci bodo spoznali in se naučili rokovati z živalmi, ki živijo v naših gozdovih(krastača, močerad, polž…). 



Eden najpomembnejših ciljev področja naravoslovja je, da si otrok oblikuje realne predstave o živih bitjih ter razvija primeren odnos do njih. Da dosežemo ta cilj mora otrok imeti možnost neposredne izkušnje in ustrezen zgled. Odnos med otroki in živalmi je eden izmed pomembnih razlogov za vzgojo na področju etike živali že v zgodnjem otroštvu. Veliko raziskovalcev meni, da so živali četrti učitelj v vzgoji in izobraževanju. Otroci pri tej aktivnosti spoznajo in se naučijo rokovati z živalmi, ki živijo v naših gozdovih.





Vsebina: Otroci bodo preko izkušenj spoznali, kakšne so živali na otip, kakšen je njihov vonj; teh spoznanj si ne morejo pridobiti iz fotografij v knjigah in posnetkov na televiziji.

Živali imajo ugoden vpliv na otroke, ob stiku z živaljo oblikujejo spoštljiv in ljubeč odnos, se umirijo, sprostijo in lažje premagujejo vsakodnevne frustracije. Prisotnost živali je priporočljiva za otroke saj ob njih razvijajo empatijo in kontrolirajo svoje vedenje. Živali jim nudijo čustveno oporo, saj jih sprejemajo takšne kot so. Izkustveno učenje ima velik vpliv na pozitiven odnos predšolskih otrok do živali.

Načrtovana dejavnost vsebuje potencial tudi za otroško umetniško izražanje. Likovno izražanje je pomembno za celostni razvoj, saj otroka spodbuja k spoznavanju sveta, ki ga raziskuje z gibanjem in ostalimi čuti. Glavni cilj likovnega izražanja v predšolskem in šolskem obdobju je v ospredju postavljen ustvarjalni proces, ki omogoča razvoj otrokovih likovnih sposobnosti in njegovega celostnega razvoja. Otroka zato podpiramo in spodbujamo k likovnem izražanju saj tako pozitivno vplivamo na njegov razvoj in mu omogočamo veččutne izkušnje s svetom in spoštujemo njegovo izrazno avtonomijo.



Oblike dela:
 

Komunikacijski trikotnik v primeru spoznavanja živali tvorim jaz-izvajalka delavnice, otrok in žival. Odnos je enakovredno vzpostavljen med vsemi tremi. Najprej vzpostavim zaupljiv, varen odnos in nato otroku pomagam pri vzpostavljanju primernega stika z živaljo. Otroci ob neposredni izkušnji z živimi bitji premagajo morebitni strah, navajajo se na primerno ravnanje, predvsem z vidika higiene in etike. Zaznavajo živa bitja s čim več čuti. Ob moji prisotnosti se otroci lahko živali dotikajo in jih vzamejo v naročje.



NARAVNI PIGMENTI

»Znanje je v vseh stvareh. Svet je knjižnica, knjige pa so  kamni, listi, trava, pa ptice in živali, s katerimi si delimo slabe in dobre strani življenja na zemlji.«

(Indijanska modrost)

Barva je lastnost predmeta. Toda z enakim izrazom poimenujemo zmes za premazovanje in barvanje. Naravna barvila so barvila, ki nastajajo v celicah živega organizma. Imajo ključno vlogo pri različnih fizioloških procesih: fotosinteza, gledanje in prenos kisika po krvi. Do srede 19. stoletja so barvila izključno pridobivali iz naravnih snovi. Otroci pri tej aktivnosti spoznajo naravna barvila v njihovi okolici, način priprave in uporabe.

Vsebina: 

Naravni pigmenti imajo danes skoraj vsi svoje svoje sintetične brate in sestre. V zgodovini pa so bili naravni pigmenti zelo pomembni! So osnova vseh barv in njihova uporaba sega....v prazgodovino ko so jih uporabljali za poslikavo jam.

Kako so včasih pridobivali naravne pigmente iz rastlin? Nabrane cvetova, liste in plodove so najprej strli. Nato so jih v vodi prevreli in jih pustili namočene čez noč. Zjutraj so barvilo precedili.

Kaj pa zemeljski pigmenti? Zemeljski pigmentni so anorganski naravni pigmentni. Pridobivamo jih z izkopavanjem zemlje. Barvo jim večinoma določa vsebnost mineralnih delcev. V prazgodovinskem obdobju zemlje najverjetneje niso čistili. Kasneje, predvidoma v času starega veka, so Egipčani začeli pridobivati pigmente iz zemlje v vpeljavo procesa čiščenja. S posebnim postopkom so iz zemlje izločili vse organske delce, primesi in vodo ter pridobili prah iz kemičnih enotnih delcev in tako začeli slikati z zemeljskimi pigmenti.  

Zgledovali se bomo po njih in pripravili našo paleto naravnih barvila. Otroci bodo pri delu samostojni in aktivni. Uporabljati se bodo naučili kapalko, tarilnico…




.

Ime

E-pošta *

Sporočilo *


Zavod Špelinice Tesarska ulica 8 1000 Ljubljana