vodene aktivnosti v naravi
ROKOVANJE Z ŽIVALMI
»Znanje
ne izvira ne iz objektov ne iz otroka, ampak iz interakcij med otrokom in temi
objekti.«
Jean Piaget
Odnos med otroki in živalmi je eden izmed pomembnih razlogov za vzgojo na področju etike živali že v zgodnjem otroštvu. Veliko raziskovalcev meni, da so živali četrti učitelj v vzgoji in izobraževanju. Otroci bodo spoznali in se naučili rokovati z živalmi, ki živijo v naših gozdovih(krastača, močerad, polž…).
Živali imajo ugoden vpliv
na otroke, ob stiku z živaljo oblikujejo spoštljiv in ljubeč odnos, se umirijo,
sprostijo in lažje premagujejo vsakodnevne frustracije. Prisotnost živali je
priporočljiva za otroke saj ob njih razvijajo empatijo in kontrolirajo svoje
vedenje. Živali jim nudijo čustveno oporo, saj jih sprejemajo takšne kot so.
Izkustveno učenje ima velik vpliv na pozitiven odnos predšolskih otrok do
živali.
Načrtovana dejavnost vsebuje potencial tudi za otroško umetniško izražanje. Likovno izražanje je pomembno za celostni razvoj, saj otroka spodbuja k spoznavanju sveta, ki ga raziskuje z gibanjem in ostalimi čuti. Glavni cilj likovnega izražanja v predšolskem in šolskem obdobju je v ospredju postavljen ustvarjalni proces, ki omogoča razvoj otrokovih likovnih sposobnosti in njegovega celostnega razvoja. Otroka zato podpiramo in spodbujamo k likovnem izražanju saj tako pozitivno vplivamo na njegov razvoj in mu omogočamo veččutne izkušnje s svetom in spoštujemo njegovo izrazno avtonomijo.
Oblike dela:
Komunikacijski trikotnik v primeru spoznavanja živali tvorim jaz-izvajalka delavnice, otrok in žival. Odnos je enakovredno vzpostavljen med vsemi tremi. Najprej vzpostavim zaupljiv, varen odnos in nato otroku pomagam pri vzpostavljanju primernega stika z živaljo. Otroci ob neposredni izkušnji z živimi bitji premagajo morebitni strah, navajajo se na primerno ravnanje, predvsem z vidika higiene in etike. Zaznavajo živa bitja s čim več čuti. Ob moji prisotnosti se otroci lahko živali dotikajo in jih vzamejo v naročje.
NARAVNI PIGMENTI
»Znanje
je v vseh stvareh. Svet je knjižnica, knjige pa so kamni, listi, trava, pa ptice in živali, s
katerimi si delimo slabe in dobre strani življenja na zemlji.«
(Indijanska
modrost)
Barva je lastnost predmeta. Toda z enakim izrazom
poimenujemo zmes za premazovanje in barvanje. Naravna barvila so barvila, ki
nastajajo v celicah živega organizma. Imajo ključno vlogo pri različnih
fizioloških procesih: fotosinteza, gledanje in prenos kisika po krvi. Do srede
19. stoletja so barvila izključno pridobivali iz naravnih snovi. Otroci pri tej
aktivnosti spoznajo naravna barvila v njihovi okolici, način priprave in
uporabe.
Vsebina:
Naravni pigmenti imajo danes skoraj vsi svoje svoje sintetične brate in
sestre. V zgodovini pa so bili naravni pigmenti zelo pomembni! So osnova vseh
barv in njihova uporaba sega....v prazgodovino ko so jih uporabljali za
poslikavo jam.
Kako so včasih
pridobivali naravne pigmente iz rastlin? Nabrane cvetova, liste in plodove so
najprej strli. Nato so jih v vodi prevreli in jih pustili namočene čez noč.
Zjutraj so barvilo precedili.
Kaj pa zemeljski
pigmenti? Zemeljski pigmentni so anorganski naravni pigmentni. Pridobivamo jih
z izkopavanjem zemlje. Barvo jim večinoma določa vsebnost mineralnih delcev. V
prazgodovinskem obdobju zemlje najverjetneje niso čistili. Kasneje, predvidoma
v času starega veka, so Egipčani začeli pridobivati pigmente iz zemlje v
vpeljavo procesa čiščenja. S posebnim postopkom so iz zemlje izločili vse
organske delce, primesi in vodo ter pridobili prah iz kemičnih enotnih delcev
in tako začeli slikati z zemeljskimi pigmenti.
Zgledovali se bomo po
njih in pripravili našo paleto naravnih barvila. Otroci bodo pri delu
samostojni in aktivni. Uporabljati se bodo naučili kapalko, tarilnico…